Persona...Terpesona

Saturday, December 10, 2011

DIY Habuk Di Lampu Brek Ketiga

assalamualaikum, pernah tak sekali sekala anda jenguk ke lampu brek ketiga kereta anda, ada ke keadaannya macam gambar ni?


haa sekali dah penuh dengan habuk dan serangga kecil dalam tu, tak seronok dipandang kan? jadi kenalah buka dan cuci sedikit. macam mana cara dia? teruskan membaca yer...



ok nampak dua lubang tu, ada skru dalam tu, kena buka dulu..kemudian secara automatiknya lampu tu akan terbuka sekali.. hehe


ok, bila dah tanggal lap dengan berhati-hati. kalau rajin lap la cermin tu sekali, macam kat kereta aku ni cermin tu pun dah kabur dah. hehe


dah siap dilap cerminnya, bersih sudah..



ok sebelum dipasang balik ke tempat asal, pastikan getah lapik di bawah lampu ni dipasang balik, kalau tak pasang nanti takut ada bunyi vibrate pula.


pasang balik dengan berhati-hati, pastikan cangkuk tu dimasukkan ke lubang nya..pastu skrukan kembali.


haaa, kan dah bersih tu! selamat mencuba!

4 comments:

a said...

sangat bermanafaat,sbb aku punya siap ada belalang..

Rifaie said...

haha mcm tu kena gotong royong skit la..

Nasa said...

bro,3rd brake light persona ni pakai LED ke atau mentol biasa?

Rifaie said...

LED bro..