Gear knob CPS...

assalamualaikum..lama tak buat DIY ni, bajet agak sempit hehe. kereta aku baru siap servis 70k km. mula lah dah nampak beberapa benda dalam kereta yang perlu diganti, antaranya adalah gear knob kereta aku. disebabkan material asal dia getah, maka sudah terkoyak walaupun aku ni bukanlah kategori pemandu F1.

jadi berkebetulan aku ke subang jaya sebab ada kursus syarikat, aku pun singgahlah satu kedai kesukaan aku bila bab cari barang proton ni. nama kedai tu zordaq sdn bhd. korang boleh view online di http://ezordaq.blogspot.com/ . banyak barang-barang untuk kereta proton dijual kat sini. yang rare pun banyak tau.

so kerja-kerja mengganti gear knob pun bermula.


gear knob baru




yang baru dan yang lama




erk, batang gear lever




siap!



apa rasa pas tukar gear knob? genggaman lebih kemas, mungkin disebabkan perbezaan material. rasa sedap skit pegang. hehe

Comments