Persona...Terpesona

Wednesday, February 23, 2011

DIY Persona Wing

satu identiti proton persona adalah wing atau sayap pada grill hadapan persona..dulu masa first batch persona atau persona IAFM..wing ni dichromekan supaya berkilat..tp masuk je persona SE ngan elegance..diorang letak kaler silver matte

so, saja je aku diy kaler hitam matte..hasilnya? korang tgk pic la..


sebelum...


selepas...



tanpa grill...


final result..


6 comments:

ReD DReaM said...

Salam Bro, sy nk tny macam mana nk bukak wing ni? sy nk wrap ngan carbon fiber ori. thank

Sherpole said...

Pergh smart sey. nice....garang la bertambah garang...

Rifaie said...

cara terbaek nk buka kena turunkan bumper..tapi kalau malas cm aku, hehe buka je klip2 yang kt atas gril tu, y sambung bumper ke body keta..dekat bahagian radiator tu, pastu selit tangan masuk celah2 tu, buka dlm 3 skru rasanya kt blkg wing tu

bro sherpole, tq2

fahren adnan said...

Bro nak tanya..bumper ang pakai tu skirting psona elegance ke cps gen2 pnya??

Rifaie said...

skirting airmaster bro

fahren adnan said...

Smart bro..ingat gen 2 cps pnya