Skip to main content

Posts

Showing posts from September, 2012

Info : Proton First Aid Kit

Assalamualaikum...

First aid kit, atau kit bantuan pertama. Hehe macam pelik jer bunyinya. Kit ni didatangkan sebagai aksesori standard untuk model kereta keluaran proton. Kit mengandungi alatan, ubatan dan kelengkapan untuk merawat luka-luka kecil dan sederhana.





Namun tak ramai yang sedar atau tak tahu yang kit ini mempunyai tarikh tamat. Jadi adalah wajar untuk sesekali kita memeriksa isi kandungan kit ini untuk memastikan ia masih boleh digunakan di dalam waktu kecemasan.



Jadi saranan aku, semaklah isi kandungan first aid korang. Kalau ada yang dah tamat, atau hampir tamat bolehlah kita ketepikan atau keluarkan dari kit. Semoleknya dapatkan gantian di farmasi, atau lebih mudah beli saja first aid kit yang baru. Mohon kalau ada pembaca yang faham tentang kegunaan first aid ni untuk kongsi pengetahuan dengan aku dan pembaca yang  lain. terima kasih :)